onsdag 26 maj 2010

Sommarstället

Min favoritplats på jorden är familjens sommarställe på Väddö. Varje sommar sedan jag föddes har ett par veckor tillbringats där tillsammans med släkten. Nu är det mamma och pappa som har tagit över men farmor har kvar sitt rum och kommer då och då och min faster och hennes familj har nu ett hus ungefär en mil bort så vi ses fortfarande mycket. När min faster flyttade så fick jag och min syster ta över hennes hus på tomten men det är mest jag som bor där tillsammans med sambon. Huset var ganska nedgånget och slitet efter nästan 40 år utan några större ingrepp så det tog två somrar att få ordning på allt. Taken målades vita, nytt golv lades in och möblerna byttes ut. Köket fick dock bara nytt golv eftersom vi inte har bestämt om vi ska dra in vatten eller inte. Det vet vi fortfarande inte men i år blir det nog ommålning av köksluckorna i alla fall. De är just nu ljusblå men jag funderar på om de ska bli grå eller röda.

Ett annat projekt i framtiden är att byta ut ytterdörren. Nu har Inspirera mera en tävling där man kan vinna en dörr så då tänker jag i alla fall hoppas att jag har turen med mig. Den här dörren skulle jag vilja ha då:


Foto: swedoor.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar