måndag 3 maj 2010

Byggnadsvård

Jag har länge velat byta ut dörrhandtagen i lägenheten och har hittat originalhandtag men de är faktiskt sjukt dyra och vi har inte tyckt att det är värt flera tusen för att byta 3 handtag. När jag var på styrelsemöte i bostadsrättsföreningen sist så frågade jag om jag fick köpa handtagen som satt på dörrarna som står på vinden. Det är dörrar som någon har dumpat där och trots att vi har bett så har ingen tagit hand om dem. Vi ska spara dem men som sagt frågade jag om handtagen. Styrelsen gav mig då dessa så nu ligger de i såpabad för att lösa upp alla lager med färg som täcker dem.

 Bild: kulturbeslag.se

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du kunde komma över handtag på det sättet! Rätt handtag kan verkligen förändra en dörr. Jag letar efter rätt sorts elkontakter och det har visat sig knepigt!

    SvaraRadera