söndag 2 maj 2010

Fyndrunda

Det har varit mycket de senaste dagarna men nu har det förhoppningsvis lugnat ned sig igen.

I fredags så gick jag förbi Stadsmissionen för att se om de hade någon snygg sak att ta med till värdparet för kvällen. Där hittade jag två vaser och en dalahäst som något barn troligen påbörjat i slöjden men sedan inte gjort färdigt. Alla dessa saker kostade tillsammans 30 kr så jag blev fast i fyndarkänslan och bestämde mig för att åka till Myrorna i Hjorthagen och förhoppningsvis göra ännu fler fynd. Där hittade jag en fruktskål som var lik Alessis och den blev presenten till värdparet efter att den hade fyllts med frukt och choklad. Det jag hittade till oss var ett syskrin, vilket jag har letat efter länge. Egentligen vill jag ha ett på ben men det får verkligen inte plats så det här fick bli ett substitut. Sedan köpte jag även en självvattnare och en kruka. Så sju saker rikare och 150 kr fattigare skyndade jag hem innan det var dags för valborgsfirande.

2 kommentarer:

  1. Fina saker du fyndat :) och vilken fin blogg du har

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ja smaken är så olika! Själv är vi överlyckliga över vårat gamla funkiskök o att det är i toppen skick.Medan andra vill ha helt nytt!!!!

    SvaraRadera