måndag 10 maj 2010

Låsorgie

Idag har lås varit den stora grejen här hemma. Äntligen var låsen till chiffonjén som vi gjorde i ordning klara och det visade sig att låsen var hela men att nyckeln som följde med var fel så låssmeden tillverkade en ny. Tyvärr är den nya i blank mässing vilket jag verkligen inte gillar så sambon ska fixa till den så att den blir silver och sedan ska jag oxidera den så att den ser lite äldre ut. Låset till en av våra inbyggda garderober hade låssmeden också fixat så nu går det att låsa för första gången sedan jag flyttade in. Härligt! Arbetet med dörrarna har förstås fortsatt men nu verkar det som att sovrumsdörren och vardagsrumsdörren eventuellt är färdiga. Jag måste slutbesiktiga i dagsljus men som sagt det kan vara klart. Badrumsdörren är inte på långa vägar klar men det hade jag ju inte trott heller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar