fredag 16 april 2010

Återvinning för tapetrester?

Tur att det är fredag för jag är uppenbarligen riktigt trött. Igår skrev jag ett inlägg och nu ser jag att jag har sparat det som ett utkast istället för att publicera det. Här är i alla fall gårdagens inlägg:

Jag har två superfina tapetprover som bara ligger och samlar damm i garderoben. Min tanke när jag beställde dem var att jag skulle använda den ena i sovrummet och tapetsera vår sänggavel men tillslut så bestämde jag mig för att måla den. Den andra vill jag verkligen använda i vardagsrummet på något sätt men hittills har sambon och jag inte hittat något användningsområde som vi är överens om.

De områden jag har kommit på att man kan använda tapetrester till är:

  • Tavlor
  • Klä in kartonger
  • Tapetsera insidan på en bokhylla eller utsidan på någon möbel.
  • Använda som presentpapper
  • Klippa ut olika figurer och dekorera saker med dem.
  • Tapetsera om i ett dockskåpet
  • Klä om en bricka (glöm inte att lacka med klarlack)
  • Använd som hyllpapper
Men jag behöver mer tips. Har ni några?

Här är tapeten jag vill använda i vardagsrummet:


Foto: www.maleributiken.se

1 kommentar:

  1. Klä lampskärmar....:)
    -''- krukor.....:)
    Väggord....:)
    Finns säkert mkt mer...:)
    Kram Cia:)

    SvaraRadera