tisdag 13 april 2010

Asiatisk hörna

Egentligen har jag ingen förkärlek för Asien men det har däremot min sambo och allt eftersom har jag också hittat inredning med asiatisk touch som jag gillar. När jag kollar runt i lägenheten så inser jag att Asien har lämnat spår i köket, badrummet och vardagsrummet. På en av de högblanka sideboarden i vardagsrummet har det till och med blivit ett asiatiskt tema. Zenträdgården köpte vi i Kalmar för att jag skulle kunna kratta i den när jag behöver varva ned. Den används väldigt sällan till det utan istället har det blivit en inredningsdetalj. Nu i julas så hittade jag den lilla silverporten hos min gammelmoster när vi städade ur hennes lägenhet. Antagligen har hon köpt den under någon av hennes många resor till Japan. Den lilla Buddhastatyn är en rökelsehållare men jag har hittills inte hittat någon rökelse som jag tycker luktar gott så den är bara en prydnad. Börjar se vissa likheter mellan sakerna på sideboardet nu (saker som har ett syfte men som bara är prydnad). Lampan är från Herstal och inte så asiatisk men deras enkelhet och form påminner mig om japansk design. Orkidén lättar upp det hela och den petroleumfärgade krukan passar bra in i vardagsrummets temafärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar