söndag 18 juli 2010

Sommarstället

Jag och sambon har haft en minisemester sedan i onsdags. Först var vi i Gävle för att fira min guddotters 1-årsdag och där blev det lite shopping som ni ska få se bilder från en annan dag. Sedan fortsatte vi till Grisslehamn där min familj har ett sommarställe. Detta är en av mina favoritplatser. Jag och sambon brukar bo i ett eget litet hus som jag och mina föräldrar har gjort i ordning. När min faster flyttade därifrån för 5 år sedan så var taket omålat, golvet snett, det var bränd panel halvvägs på väggen, tapeten hade gulnat osv. Det var såg helt enkelt ut som när farfar byggde det för ca 40 år sedan. Två somrar tog det att få det i det skick det är nu men det finns mycket kvar att göra. Jag vill dra in vatten i köket och renovera detsamma, bygga ut huset med två sovhytter mm. Så här ser det i alla fall ut idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar