måndag 19 juli 2010

4 stolar rikare och 120 kronor fattigare

Igår när vi åkte hem från landet så skulle vi stanna på en bakluckeloppis men när vi väl hade kommit dit så var den slut. Vi tog då en tur till Myrorna vid Ropsten istället och där hittade vi fyra stolar. Jag har velat byta ut våra matstolar under en längre tid eftersom jag är less på att de repar golvet. Jag köpte dem från IKEA när jag flyttade in så de har inget affektionsvärde alls. Myrorna hade halva priset på alla stolar så vi fick betala 30 kr styck för dem vilket sambon tyckte var helt okej. Vi hade först tänkt att måla dem och sedan klä om dem men det blir nog så att vi bara klär om dem. Jag var på biblioteket idag och lånade böcker om hur man lagar och klär om stolar så när de är lagade så är det bara att sätta igång. Just nu är det elefanttyget från Svensk Tenn som vi funderar på men vem vet innan vi är klara... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar