onsdag 1 december 2010

Naiv?

Ibland är jag naiv och det är något som jag ibland skulle vilja ändra och ibland inte. Jag vill tro det bästa om människor men jag vill samtidigt inte bli lurad. Det är en balansgång som inte är helt lätt.

Idag har jag läst flera bloggares inlägg om att dem inte är till salu tex, Onekligen, Underbara Clara och Tusen idéer och en fröken. Jag kan erkänna att jag faktiskt inte har tänkt i banorna att man säljer sina blogginlägg. Annonser på bloggen vet jag, tävlingar förstår jag är sponsrade men inlägg har jag inte tänkt på.

Funderingar som att jag ofta tipsar om produkter och butiker som jag hittat och gillar, tror folk att jag är sponsrad? Eller när jag läser bloggar med tips, är de sponsrade? Jag inser plötsligt att ha lagom många läsare är en fördel. Jag blir inte frestad att sälja mig då jag är för liten för att bli kontaktad.

Dock känns världen lite smutsigare och jag har nog blivit lite mindre naiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar