fredag 22 oktober 2010

Små gömda guldkorn

Tänk hur många underbara små butiker som man aldrig skulle upptäcka om man inte hade fått ett tips om dem. Idag besökte jag min vän M som har börjat jobba i en sån butik; Sally Ann Jag har sett fina saker som hon har köpt där men att besöka butiken var ännu bättre. Det fanns så många saker som jag skulle vilja ha och förutom det så bidrar man till att minska fattigdomen i världen när man handlar där. Så här beskrivs Sally Ann på hemsidan:

"Sally Ann är Frälsningsarméns verksamhet för rättvis handel. Målet är att ge utsatta människor i världens fattigaste länder framtidshopp genom att skapa och erbjuda arbete inom villkoren för rättvis handel, dvs bland annat rättvisa löner, bra arbetsmiljö, inget barnarbete och miljöhänsyn. De flesta arbetar med att tillverka hantverksprodukter av hög design och god funktionalitet, t ex sidenkuddar, andra textilprodukter, bastkorgar och handtillverkade pappersvaror. Genom att handla hos oss bidrar du till att minska fattigdomen i världen."










2 kommentarer:

  1. åhh viklen dröm affär affär där skulle jag trivas . Jag är ju lite galen i jsu bokstäver har turen att mannen kan såga det jag vill ha :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder Ann! Känns bra att vi får vara med på din blogg! Välkommen tillbaka till butiken och titta, hämta inspiration, inredningsshoppa, eller bara prata lite med mig!
    Kram M

    SvaraRadera